Vid köp av detaljhandelsvaror (varor köpta till de försäljningspriser som anges i nätbutiken) har kunden rätt att returnera varorna inom 14 kalenderdagar från det ögonblick då varorna togs emot i följande fall:
- de mottagna varorna inte motsvarar beställningen;
- varorna skadas under transporten av sändningen;
- varorna är skadade.
Varor kan inte returneras om deras förpackning har öppnats. Vi förbehåller oss rätten att vägra att ta tillbaka returnerade varor eller återbetala betalningar om produkten inte har returnerats i sitt ursprungliga, oöppnade skick, produktens förpackning är mekaniskt skadad, förpackningen är defekt, produktens innehåll inte överensstämmer till informationen i produktbeskrivningarna.
- SALON LINE gör inte anspråk på äganderätten till de returnerade varorna förrän varorna har levererats till avsändaren.
För att använda produktavvisningsrättigheterna måste Kunden informera oss om beslutet att frånträda detta avtal (Order-Köp) med ett tydligt, underbyggt och otvetydigt meddelande. Kunden måste skicka sitt meddelande om användning av ångerrätten innan returens utgång. Genom att neka köp, vid distansavtal (är distans), är konsumenten (Kunden) ansvarig för att upprätthålla produktens kvalitet och säkerhet under ångerperioden. För att returnera ditt köp, vänligen kontakta vår kundsupportspecialist.
Vi, SALON LINE-teamet, säger TACK för ditt samarbete!