Välkommen till den specialiserade onlinebutiken med professionella skönhetsprodukter www.salonline.se!
Vi, SALON LINE-teamet, tackar på förhand för att du följer villkoren för användning av onlinebutiken! Detta hjälper oss att lägga och leverera en beställning snabbare! Tack för ditt samarbete!
Innan du gör en beställning, läs noggrant igenom villkoren för SALON LINE onlinebutik www.salonline.se.
Genom att fortsätta använda denna onlinebutik samtycker användaren (Kunden) till att följa de villkor som anges och beskrivs nedan. I SALON LINE onlinebutik har vi produkter för 3 användargrupper - detaljkund (privatperson), professionell (privatperson eller juridisk person) och grossistkunde (juridisk person)
1 UPPHANDLINGSAVTAL
Kundens beställning är ett erbjudande till SALON LINE att leverera den eller de produkter som beställts av kunden.
2 PRISER OCH TILLGÄNGLIGHET PÅ VAROR
Alla priser är i EUR med moms 21%. De angivna rabattprocenterna är avrundade till närmaste tiondel och gäller under den period som anges bredvid produkten.
Priserna kan ändras för varor som representeras i webbutiken utan föregående meddelande. Priserna ändras inte när beställningen har lagts.
Efter att ha mottagit Beställningen, om någon av de beställda varorna inte är tillgängliga, kommer informationen att skickas till den e-post som Kunden angett inom 1-2 arbetsdagar. Det tas ingen avgift för varor som inte är tillgängliga. Om betalningen görs överförs mellanskillnaden tillbaka till betalaren.
Trots våra ansträngningar finns det en möjlighet att det angivna priset för en vara är felaktigt. När vi behandlar beställningen kommer vi att kontrollera prisernas aktualitet och:
- om det faktiska priset på produkten kommer att vara högre än vad som anges i webbutiken, kommer vi att kontakta dig innan vi skickar beställningen för att klargöra om produkten till det rimliga priset behandlas i beställningen eller annulleras
- om det faktiska priset på produkten blir lägre än vad som anges i webbutiken måste du betala det faktiska priset för produkten (det lägsta)!
3 PRODUKTINFORMATION
Såvida det inte uttryckligen anges i informationen som medföljer produkten, är SALON LINE inte tillverkaren av produkterna som listas i denna webbutik.
Vi, SALON LINE-teamet, arbetar alltid för att säkerställa riktigheten och sanningshalten i informationen som tillhandahålls av produkten. Det finns dock en möjlighet att själva förpackningen och beskrivningen av produkten kan skilja sig från informationen som ges i webbutiken. De specificerade komponenterna i produkten kan också skilja sig åt. All information som tillhandahålls på nätbutikens webbplats är endast i informationssyfte. Läs alltid bruksanvisningen för produkten innan du använder den. Beskrivningar i produktkommentarer tillhandahålls av tillverkaren eller den officiella representanten. SALON LINE ansvarar inte för eventuella avvikelser mellan den ursprungliga produktbeskrivningen och kommentarerna.
Av säkerhetsskäl eller i samband med annan information om produkten är det nödvändigt att noggrant läsa informationen om produkten eller i händelse av osäkerhet, kontakta distributören som anges i anteckningen.
Innehållet i denna webbutik är inte avsett att ersätta råd från en läkare, apotekspersonal eller annan vårdpersonal. Kontakta din vårdgivare omedelbart om du misstänker ett hälsoproblem. Produktinformation är inte avsedd att diagnostisera, behandla eller förebygga någon sjukdom eller dålig hälsa.
SALON LINE tar inget ansvar för felaktigheter eller falsk information om produkttillverkaren eller andra tredje parter.
Om produkten köps till professionella priser är det en bekräftelse på att produkten är köpt för professionellt bruk och endast är avsedd att användas av en utbildad, certifierad skönhetsspecialist (för tillhandahållande av skönhetstjänster) - kosmetolog, kosmetolog, frisör, manikyr , pedikyr etc. Vid beställning av professionella varor (referens under produkten- Professionals) bekräftar Kunden att han/hon är certifierad specialist och är utbildad, har kompetens att använda de beställda professionella varorna och tar fullt ansvar för användningen och konsekvenser av varorna, som kan drabba en person på grund av felaktig användning av produkten.
4 LAGA EN BESTÄLLNING
För att göra en beställning måste du välja varor i sortimentet som erbjuds av SALON LINE onlinebutik och lägga till dem i kundvagnen.
För att se innehållet i din kundvagn måste du klicka på varukorgssymbolen i det övre högra hörnet på hemsidan.
Det är när som helst möjligt att ändra varor och kvantitet i Varukorgen eller gå tillbaka till webbutikens produktkatalog och fortsätta handla! För att göra en beställning måste du klicka på rutan "Gör ett köp" och fylla i all information som tillhandahålls.
4.1 Återförsäljare eller professionell
Om kunden är en registrerad användare av SALON LINE onlinebutik, inbjuder vi dig att logga in på ditt SALON LINE-konto. Om beställningen görs för första gången och du vill skaffa ditt SALON LINE-användarkonto, är det nödvändigt att fylla i uppgifterna i avsnittet Registrera dig.
För att få en professionells privilegier - för att köpa alla produkter och köpa produkter till professionella priser måste du vara registrerad som Professionell och ha ett PROF-konto aktiverat innan du gör en beställning.
Registrering kan göras i butiksbasen SALON LINE, Lastadijas Street 14, Riga, Info Center (1:a våningen) genom att uppvisa en identitetshandling och ett yrkesdiplom, som bekräftar förvärvet av yrkeskvalifikationer i den särskilda specialiteten eller onlinebutiken i avsnitt Professionella.
Om kunden redan är registrerad som kund-professionell i butiksbasen SALON LINE, Lastadijas Street 14, Riga, är det nödvändigt att registrera sig i avsnittet Register och fylla i den specificerade informationen i avsnittet Professionals. Vi kommer att tilldela kunden vårt SALON LINE-användarkonto och aktivera kontot som PROF - för att få privilegier.
Om kunden är en professionell och redan har skaffat sitt SALON LINE-användarkonto, är det nödvändigt att fylla i informationen i avsnittet Professionella och vi kommer att aktivera kontot som en PROF för privilegier. Om kunden redan har sitt SALON LINE PROF-kundkonto, inbjuder vi dig att börja handla genom att logga in på ditt SALON LINE-användarkonto - shopping blir snabbare och bekvämare, liksom du kommer att kunna se din beställningshistorik, önskar lista och annan information när som helst.
För att göra din beställning måste du klicka på rutan "Placera en beställning" och fylla i den angivna informationen, göra en betalning eller göra en betalning efter att ha mottagit den förbetalda fakturan (beroende på leverans-kvitto och betalningstyp som valts för beställningen) .
Orderbekräftelse/faktura skickas till den e-postadress som angavs vid registrering.
Beställningen skickas inom 1-2 arbetsdagar efter mottagande av betalningen.
Information och personuppgifter som erhållits genom att besöka SALON LINE nätbutik och under behandlingen av beställningen anses vara konfidentiella och lämnas inte ut till tredje part.
Det är möjligt att radera data!
4.2 Grossistkund
Grossistkunder, vänligen kontakta oss på telefon 67808025 så att vi kan ge dig information om tillvägagångssätt, villkor och villkor för användning av SALON LINE onlinebutik.
5 BETALNING
När du handlar i den specialiserade onlinebutiken med professionella skönhetsprodukter www.salonline.se kan kunden välja den mest fördelaktiga och bekväma betalningsmetoden:
• betala med proformafaktura;
Inom en (1) arbetsdag efter beställning. En proformafaktura kommer att skickas till angiven e-post. På fakturan visas bankuppgifterna för att göra betalningsöverföringen.
Vi kommer att reservera de beställda varorna i 3 arbetsdagar så att Kunden kan ta emot de beställda varorna och de inte skulle säljas till en annan kund! Beställningen skickas omedelbart efter mottagande av betalningen.
För att påskynda betalnings- och ordersändningsprocessen måste förskottsfakturans nummer anges i banköverföringsdokumentet!
• betala med ett betalkort;
• betala via internetbank;
• betala vid tidpunkten för mottagning av varor:
- betala i SALON LINE-butiken, Lastadijas Street 14, Riga vid mottagande av varorna
- betala DPD kurir vid mottagande av varorna
6 LEVERANS
Kunder av den specialiserade professionella skönhetsvaror onlinebutiken www.salonline.lv kan välja den mest fördelaktiga och önskvärda typen av leverans.
Vid ingåendet av försäljningskontraktet (efter att ha mottagit betalningen från kunden) måste SALON LINE överföra beställningen till den logistikoperatör som kunden valt för leverans. SALON LINE måste leverera den enligt tilldelad leveransmetod och adress som anges av kunden. Efter att ha mottagit betalningen är den maximala leveranstiden för de beställda och tillgängliga varorna:
- i de baltiska staterna är det 2 - 4 arbetsdagar;
- utanför de baltiska staterna - beror på det leveransland som kunden angett. Telefon för förtydligande: +371 67808044 / E-post: info@salonline.se
För beställningar i storformat (utrustning / möbler / hårdvara / etc.) beräknas leveranskostnaderna baserat på ordermåtten. Telefon för förtydligande: +371 67808044 / E-post: info@salonline.se
Tips för att undvika leveransförseningar:
- Beställningssedlar måste fyllas i noggrant och korrekt, med alla nödvändiga uppgifter
- Leveransinformationen måste vara korrekt, giltig och aktuell
SALON LINE tar inte ansvar för förseningar i leveransprocessen som om de beställda varorna överlämnades till logistikpartnerna i tid, men leveransen av beställningen försenades på grund av omständigheter utanför SALON LINEs förutseende och/eller kontroll.
SALON LINE förbehåller sig rätten att inte behandla Beställningarna i de fall det inte är möjligt att kontakta Kunden på angivet telefonnummer eller e-post.
7 INSTALLATION AV UTRUSTNING
Vid transport av salongsutrustning kan den levereras delvis demonterad. Installation av utrustning måste utföras av kunden. Om en monteringstjänst krävs kan vi tillhandahålla det! Kontakta oss för att komma överens om installationsdatum, tid och avgift.
8 RETURNERING AV KÖPADE VAROR
8.1 Vid köp av detaljhandelsvaror (varor köpta till de återförsäljningspriser som anges i webbutiken) har kunden rätt att returnera varorna inom 14 kalenderdagar från det ögonblick då varorna togs emot i följande fall:
• de mottagna varorna stämmer inte överens med beställningen;
• godset skadas under transporten av sändningen;
• godset är skadat.
Varor kan inte returneras om deras förpackning har öppnats. Vi förbehåller oss rätten att vägra att ta tillbaka returnerade varor eller återbetala betalningar om produkten inte har returnerats i sitt ursprungliga, oöppnade skick, produktens förpackning är mekaniskt skadad, förpackningen är defekt, produktens innehåll inte överensstämmer till informationen i produktbeskrivningarna.
• SALON LINE gör inte anspråk på äganderätten till de returnerade varorna förrän varorna har levererats till avsändaren.
För att använda produktavvisningsrättigheterna måste Kunden informera oss om beslutet att frånträda detta avtal (Order-Köp) med ett tydligt, underbyggt och otvetydigt meddelande. Kunden måste skicka sitt meddelande om användning av ångerrätten innan returens utgång. Genom att neka köp, vid distansavtal (är distans), är konsumenten (Kunden) ansvarig för att upprätthålla produktens kvalitet och säkerhet under ångerperioden. För att returnera ditt köp, vänligen kontakta vår kundsupportspecialist.
8.2 Vid köp av professionella varor (varor köpta till de priser som angetts av proffs i webbutiken och avsedda för professionell användning och användning endast av registrerade kunder som är utbildade att använda dem), rätten att returnera varorna inom 14 kalenderdagar från mottagandet av varorna i följande fall:
• de mottagna varorna stämmer inte överens med beställningen;
• godset skadas under transporten av sändningen;
• godset är skadat.
Vi förbehåller oss rätten att vägra att ta tillbaka returnerade varor eller återbetala betalningar om produkten inte har returnerats i sitt ursprungliga, oöppnade skick, produktens förpackning är mekaniskt skadad, förpackningen är defekt, produktens innehåll inte överensstämmer till informationen i produktbeskrivningarna.
• SALON LINE gör inte anspråk på äganderätten till de returnerade varorna förrän varorna returneras till avsändaren.
Observera att bestämmelserna i Lettlands lag om konsumenträttsskydd inte gäller för köp när produkten köps av juridiska personer, inklusive egenföretagare. Vid beställning av professionella varor bekräftar Kunden att han är utbildad att använda de beställda produkterna och tar fullt ansvar för eventuella konsekvenser av att använda produkterna. SALON LINE ansvarar inte för konsekvenserna för tredje part vid felaktig användning av den professionella produkten.
9 GRÄNSSKATT
Vid beställning av varor från SALON LINE nätbutik och val av leverans utanför EU kan Kunden bli föremål för importtullar och andra skatter som tas ut på varorna när försändelsen har nått angiven destination. Alla ytterligare betalningar måste göras av kunden. SALON LINE ansvarar inte för dessa betalningar. Tullpolicyn varierar från land till land, så du bör kontakta ditt lokala tullkontor för mer information. Dessutom måste man ta hänsyn till att vid beställning av varor från nätbutiken betraktas Kunden som importör och alla lagar och regler i det land där de beställda varorna tas emot måste följas. Kundens integritet är viktig för oss, och vi vill att våra internationella kunder ska vara medvetna om att gränsöverskridande leveranser måste öppnas och inspekteras av myndigheterna.
10 TILLVERKARGARANTIER
Detaljhandelskund
(köpt produkt till de återförsäljningspriser som anges i webbutiken)
Bestämmelserna i Lettlands lag om konsumenträttsskydd tillämpas på detaljhandelskunder.
Yrkesmässig eller juridisk person
(köpt produkt till de priser som angetts av proffs i webbutiken)
Normerna i Lettlands lag om konsumenträttsskydd gäller inte för köp när produkten köps av juridiska personer, inklusive egenföretagare.
För att få rättigheterna som specificeras i normerna i lagen om konsumenträttsskydd, inbjuder vi dig att köpa varorna i onlinebutiken till detaljhandelspriser!
Genom att köpa varor till professionella priser i denna webbutik bekräftar Kunden att han förstår och godkänner garantivillkoren.
I fallet med defekt utrustning, elektriska apparater, hårdvarumaterial och/eller produktion ger vi en sex månaders garanti från det datum då kunden kommer i besittning av produkten (mottagen betalning). Under denna garantiperiod, om ett defekt uppstår och bruksanvisningen har följts, kommer vi:
• reparera produkten med nya eller renoverade delar, eller
• ersätta produkten med en ny eller renoverad produkt, eller
• vi returnerar värdet på ditt köp.
Denna begränsade garanti täcker all reparation, utbyte av reservdelar eller utbyte av produkten under den återstående tiden av den ursprungliga garantiperioden eller en period på nittio dagar eller längre. Alla utbytta delar och återbetalningsbara föremål tillhör SALON LINE.
Denna begränsade garanti gäller endast komponenter i varorna som inte är föremål för olycka, vårdslöshet, oansvarig användning, bristande efterlevnad av bruksanvisningen, brand eller andra yttre förhållanden, otillåten användning, ändring, reparation eller kommersiell användning. Kontakta en kundtjänstspecialist för instruktioner om hur du får garantiservice för din produkt.
11 VÅRT ANSVAR
SALON LINE och dess dotterbolag är inte ansvariga för:
• förluster som inte orsakats av oss;
• eventuella affärsförluster (inklusive förlust av vinst, inkomst, kontrakt, förväntade besparingar, data, goodwill eller bortkastade utgifter);
• eventuella indirekta eller följdförluster som inte var förutsebara för varken - Kunden eller oss, vid den tidpunkt då köpeavtalet slöts mellan SALON LINE och Kunden.
Lagarna i andra länder kan begränsa eller utesluta alla villkor och begränsningar som beskrivs ovan.
Vi kommer inte att hållas ansvariga för någon försening eller oförmåga att utföra våra skyldigheter enligt dessa villkor om förseningen eller bristen efterlevnad av någon anledning ligger utanför vår rimliga kontroll. Denna bestämmelse påverkar inte din rätt att få produkten vid den angivna tidpunkten. Om förseningen börjar innan produkterna har skickats behöver du inte betala för produkterna förrän de har skickats.
12 TILLÄMPLIG LAGSTIFTNING
Dessa regler regleras och tillämpas i enlighet med lagstiftningen i Republiken Lettland. Vi båda, SALON LINE och kunden är överens om att alla tvister som uppstår mellan parterna baserat på dessa villkor ska lösas genom förhandlingar. Om ingen ömsesidig överenskommelse nås, kommer alla tvister, meningsskiljaktigheter eller anspråk som den ena parten ställer mot den andra som härrör från bestämmelserna i Köpeavtalet att slutgiltigt avgöras av domstolen i Republiken Lettland.
13 ÄNDRINGAR AV HANDELSREGLERNA
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i vår webbbutikswebbplats och villkor, inklusive villkoren i detta köpavtal och nätbutiken. Kunden måste när som helst följa villkoren för användningen av detta köpavtal, SALON LINE nätbutik under användningen, såvida inte några ändringar görs i användarvillkoren för köpavtalet och onlinebutiken enligt lag eller statlig institution. Om någon av villkoren i Köpeavtalet och villkoren för användning av denna onlinebutik anses vara ogiltiga, ogiltiga eller omöjliga att verkställa av någon anledning, kommer denna bestämmelse att anses vara avskiljbar och kommer inte att påverka giltigheten och verkställbarheten av de återstående villkoren .
14 BROTT MOT REGLER
Om kunden bryter mot villkoren i detta köpavtal och användningen av denna webbutik, och vi inte agerar, har vi fortfarande rätt att använda våra rättigheter och juridiskt stöd i efterhand i alla andra situationer.
15 VÅR KONTAKTINFORMATION
SALON LINE är ett registrerat varumärke som tillhör Galerija Baltik SIA.
Juridisk och betalningskontaktinformation:
Galleri Baltik SIA Lastadijas Street 14, Riga, LV1050, Lettland
Registreringsnummer: 40003574010
Momsregistreringsnummer: LV40003574010
Förlikningsdetaljer:
Swedbank LV19HABA0551017654257
SEB LV56UNLA0050000810084
Luminor LV64RIKO0002013273335
Tack för att du väljer oss! Tack för ditt samarbete! Ses snart!